ראיון עם גרג פאלטס

אחד המקצועות המעניינים והפחות מתוקשרים בתחום האנימציה הוא המודלר ( הפסל ). המודלר אחראי על יצירת הדמויות במחשב- דמויות שבתהליך האנימציה זזות ומקבלות חיים על המסך. למודלר המון חשיבות ואפילו השפעה רבה על האנימציה, מכיוון שאפיל באנימציה מתחיל במידול ועיצוב חזקים. גרג פאלטס הוא מודלר מבריק וצייר מוכשר ביותר אשר קיבל התמחות באולפני דיסני ולאחר מכן באולפני פיקסאר על הסרט "למעלה" (UP) עוד לפני שסיים את הלימודים בקולג'. כיום עובד גרג כמודלר באולפני פיקסאר.

תמיד רצית להיות מודלר?

לפני שהתחלתי את הלימודים, הדבר היחידי שידעתי הוא שאני רוצה לעבוד בסרטים. לא ידעתי כל כך מה ההבדל בין התפקידים השונים, אבל ככל שלמדתי יותר על התהליך של סרטי סי ג'י (אנימציה תלת מימדית) והכרתי את עולם המידול היה לי כבר דיי ברור שזה מה שאני רוצה לעשות. תמיד נהניתי לבנות דברים, ואפילו הציורים שלי היו תמיד מאוד תלת .מימדיים, אז כנראה שבאמת רציתי להיות מודלר מההתחלה למרות שפשוט לא הייתי מודע לזה.

Model Coupe
Car model from Up. Copyright @ Pixar / Walt Disney

מי האמן שהכי השפיע עליך?

זו שאלה קשה עבורי…אני כל הזמן נחשף לאמנים שנותנים לי השראה. חצי מהפעמים כשאני נחשף ליצירה מעניינת שנותנת לי השראה אני אפילו לא יודע מי האמן שעומד מאחוריה. קנט מלטון הוא פסל מדהים שהעבודה שלו מאוד השפיעה על העבודות שלי. ניקלס ג'נסן וארתור דה פינס הם עוד שני אמנים שממש השפיעו על הציורים שלי . צורת הציור שלהם שונה לחלוטין אחד מהשני, ומדהימה באותה המידה. אני ממש רואה בבירור את ההשפעה של החבר'ה האלו על העבודות שלי. בנוסף לכך, המשחק Riven בו שיחקתי כאשר הייתי בן אחת עשרה מאוד השפיע על היצירתיות והאמנותיות שבי. ההתנסות הזו מאוד עיצבה אותי והשפיעה עליי עד היום.

מה היית ממליץ לאנשים שרק מתחילים בתחום, לסטודנטים שמעוניינים להיכנס לתפקיד המודלר?

הייתי ממליץ לסטודנטים שמתחילים, בראש ובראשונה, להתאמן להתאמן להתאמן. כשאתם מנסים לתכנן מה יהיה נושא טוב למידול, תחשבו מה הייתם רוצים לראות כפסל מ-360 מעלות. אל תמדלו רק מכוניות או מפלצות, כי זה מה שכולם עושים, כאמן תפקידכם לייצר משהו שיתפוס את הצופה אז תהיו יצירתיים ותהנו. אל תפחדו לקבל ביקורת ותלמדו מאמנים אחרים בעלי ניסיון אמיתי. והכי חשוב, לא לוותר.

Model Knockout
Knockout. Copyright @ Greg Peltz

מה סגנון המידול האהוב עליך?

אני אישית נהנה למדל דמויות יותר מסוגננות. זה הרבה יותר מעניין אותי, ואני חושב שזה גם מה שהבליט את תיק העבודות שלי בחברה כמו פיקסאר. הקצב והצורה המוגזמים של העיצוב מעניינים אותי הרבה יותר ממודלים ריאליסטים. אני מאוד אוהב את האתגר של לתרגם עיצוב דו מימדי לתלת מימד, ולהישאר נאמן לעיצוב המקורי. אני גם אוהב למדל דברים יותר ריאליסטים ומפורטים, אבל תמיד חוזר לדברים המסוגננים.

איך אתה ניגש למודל? מה שיטת העבודה שלך?

אני מאוד גמיש בשיטת העבודה שלי, ומתאים את עצמי בהתאם לסוג המודל. אבל דבר אחד שאני תמיד מקפיד לעשות הוא לבנות מודל ג’סטר כשלב ראשון. אני מכין מודל מאוד גס רק כדי לקבוע פרופורציות ולתכנן נפחים. זה ממש כמו לצייר ג’סטר כתכנון ראשוני לציור של מודל או דמות. זה מאוד עוזר לדמיין את התמונה כולה ולתכנן איך הכל הולך להיות. אני לא מקפיד יותר מידיי על טופולוגיה נכונה בשלב זה, השלב הזה מאוד חופשי ומלוכלך וגם מאוד משחרר וכיף. אני גם מאוד אוהב להשתמש ברפרנס. ככל שאני יודע יותר על מה שאני הולך למדל כך המודל הגמור יהיה טוב יותר. בדר"כ יש לי רק תמונות בודדות כאימג’ פליינים (תמונת צד, קדימה, או למעלה של המודל) אבל יש לי עשרות תמונות של חלקים שונים או דוגמאות לעיצובים שאני אוהב כרפרנס כללי.

Model Einiosaurus
Einiosaurus Model. Copyright @ Walt Disney

אף פעם לא נהנתי מהחלק של המשחק והתנועה באנימציה, אבל אני מאוד נהנה לתת פוזות מעניינות לדמויות. זה מבחינתי חלק חשוב מתהליך הפיסול. אני נוטה יותר למידול בתנוחה דינמית ואנרגטית בגלל שזה מה שאני אוהב. אני אוהב לנסות ולחפש תנוחות דינמיות של דמויות, מה שהופך את הפסל ליותר אנרגטי. אני כל הזמן חושב מה הצופה יחווה כשייצפה .בפסל מסתובב ב-360 מעלות. אני מאוד נהנה גם לפסל בחומרים אמיתיים

אתה עוסק גם בציור. מה שיטת העבודה שלך?

אפילו כאשר אני מצייר, אני כל הזמן חושב בתלת מימד. ציור בשבילי זה כמו לפסל עם צבע. אני ממש חושב על נפחים בתלת מימד כשאני מניח משיחות צבע. אני בדרך כלל מתחיל עם בד אפור כהה ואז אני בונה ערכים בהירים יותר. רק כאשר אני מרוצה מההרגשה הטונאלית הכללית של הציור בשחור לבן, אני מתחיל להוסיף צבע. רוב הציורים שלי נשארים .טיפה “גסים” יותר מבחינת הגימור, מכיוון שאני מרגיש שאני מאבד המון אנרגיה כאשר אני מהדק את הציור יותר מדי ומוסיף פרטים

אתה יכול לספר לנו טיפה על הנסיון שלך בתעשיה?

ההתמחות שלי בדיסני היתה מדהימה. לא רק שזו הפעם הראשונה בה התרכזתי רק במידול, צברתי כל כך הרבה נסיון מהחוויה ומהעבודה עם מודלרים כל כך מנוסים וותיקים. כשנתבקשתי למדל דמות מההיסטוריה של דיסני בחרתי את ג'ון סילבר. זה אחד הסרטים האהובים עליי של דיסני, אז הבחירה הייתה ברורה. עבדתי כל כך מהר מרוב התרגשות וזה היה כיף גדול.

עבדתי על מספר סרטים בפיקסאר ועד עכשיו הכי אהבתי למדל בסרט “למעלה" (UP). החלק האהוב עליי בסרט היה חדר הפרסים של מונץ’. היו שם מלא שלדים שהיו מאוד כייפים לפיסול. הטריק היה לשמור על העיצוב שלהם יחסית פשוט למרות כמות הפרטים שהיו בהם וכך לגרום להם להיראות אמינים. היו בסרט המון סוגי עצמים שונים למידול. בכלל, אני מאוד אוהב למדל רקעים, זה נותן המון חופש וגיוון בנושאי המידול. לפעמים אני ממדל סלעים מורכבים, או כלי רכב ומטוסי קרב של מרגלים. אני מאוד נהנה להתחיל למדל פינה מסוימת ברקע, ולאחר מכן פשוט להתקדם לאט לאט ולמדל כל דבר שנמצא בסביבה.

תודה לגרג על הראיון

לאתר של גרג פאלטס www.gregpeltz.blogspot.com/

הקורסים שלנו

אנימצית דמויות בתלת מימד

מסלול של שנתיים מהבסיס ועד הכשרה מלאה כאנימטור דמויות בתלת מימד ברמה המקצועית הגבוהה ביותר בישראל.

עיצוב דמויות

כלים לעיצוב וטכניקות התבוננות באמצעותם יוכלו לפתח שפה ויזואלית עשירה שתפיח חיים בדמויות פרי דמיונם!

אנימציה קלאסית

קורס אנימציה דו מימד המלמד את 12 עקרונות האנימציה והנפשה קלאסית.

ציור ורישום לאנימציה

קורס למתחילים אשר מקנה טכניקת ציור דמויות מהראש, ללא העתקה, מצורה פשוטה ועד דמות מורכבת.

צרו קשר

צרו קשר

הזדמנות אחרונה להצטרף לסמסטר האביב - מקומות אחרונים בהחלט!