ראיון עם אלכסיס וונרוי

אלכסיס וונרוי הוא אנימטור באולפני דרימוורקס העובד בימים אלה על הסרט החדש של הסטודיו – Guardians שייצא לאקרנים בסוף שנת 2012. אלכסי זכה להזדמנות נדירה להתחיל לעבוד על הסרט בשלבים מאוד מוקדמים של ההפקה, כאשר הדמויות עדיין לא מגובשות, ולוקח חלק בכל תהליך האיפיון והגילוי של הדמויות.

עם סיום בית הספר התיכון הלכתי ללמוד בבית ספר לעיצוב כי רציתי לצייר אבל בגלל שהשתעממתי, החלטתי ללכת לכיוון קרירה באנימציה. הגשתי מועמדות לבי הספר Gobelines אבל לא התקבלתי. הלכתי ללמוד בבית ספר מקומי אחר ולמדתי שם כשנה. בתום השנה, התקבלתי להתמחות ב- Buff studios שמתמקדים בויז’ואל אפקטס ובשלב הזה, החלטתי לנסות שוב להתקבל ל- Gobelines. הפעם הצלחתי והקטע האירוני הוא, שבסוף סיימתי ראשון בכיתה שלי . הרבה אנשים חושבים שהם יקבלו את עבודת חלומותיהם ישר עם סיום הלימודים, אבל במקצוע שלנו זה בעיקר המון התמדה.

הסרט הראשון שעבדתי עליו היה Valiant באולפני Vangard שבלונדון. הסרט אמנם ממש לא ייצא משהו, אבל החוויה הייתה ממש טובה. היה שם צוות טוב של אמנים, ולמדתי המון. לאחר מכן, החלטתי לעבור חזרה לצרפת והקמתי שם סטודיו קטן. הכל השתנה כאשר יום אחד קיבלתי שיחת טלפון מ-Dreamworks הם שאלו אם אני מעוניין לעבוד אצלם מה שהיה מבחינתי מובן מאליו.. הייתי מאוד נרגש מההצעה. ההתחלה ב- Dreamworks היתה קשה. עבדתי על Flushed away והיה לי מאוד קשה להתרגל לסגנון האנימציה שנדרשה שם.

flushed
Copyright © Dreamworks Animation

לאחר מכן, עבדתי על Bee movie שהיה נסיון מצוין. סיינפלד אמנם ממש הכתיב לנו את המשחק אבל היה מאוד מצחיק לעבוד על הסרט הזה. תוך כדיי העבודה על Kung Fu Panda, משהו בצורת החשיבה שלי השתנה. בגלל שהתחלתי לעבוד עם אמנים מדהימים כמו דן ווגנר ורודולף גוונדון, התחלתי "לראות" אנימציה בצורה שונה לגמריי . זאת היתה חוויה יוצאת מן הכלל!

על הסרט How to train your dragon התחלתי לעבוד בשלב מוקדם יחסית כך שהייתי חלק מצוות הפיתוח של הסרט. בעיניי, זה השלב המעניין ביותר בתהליך- לגלות ולהבין את הדמויות. עבדתי הרבה על דמויות התאומים Ruffnut ו- Tuffnut .מציאת מגוון ההבעות שלהם ופיתוח הדמות מתוך העיצוב היו ניסיון מצוין עבורי. לאחר מכן, בשלב האנימציה, עבדתי בעיקר על הדמות הראשית בסרט, על הדמות של Hiccup. מאוד נהנתי לעבוד בצמוד לסיימון אוטו וגייב הורדוס – הסופרוויזרים של הסרט.

How to train your dragon היה ללא ספק הפרוייקט שהכי נהנתי לעבוד עליו בזכות שני הבמאים המוכשרים של הסרט- קריס סאנדרס ודין דבוי. הם ממש מבינים באנימציה וידעו בדיוק מה הם רוצים.

dragon
Copyright © Dreamworks Animation

לא מזמן התחלתי לעבוד על הסרט Guardians. אנחנו כרגע ממש בשלב הראשוני של הסרט ושום דבר עדיין לא מוכן. אנחנו צריכים לגלות ולחקור הכל מההתחלה. משום שעדיין אין לחץ בהפקה, אנחנו יכולים להתמקד בלחקור את הרעיונות שיש לנו בהקשר לפיתוח הדמויות. אנחנו יוצרים כל דמות באופן אינדיבידואלי ומתמקדים בייחוד של כל דמות ודמות. אנחנו מנסים להבין מה מניע כל דמות, האם זו דמות מופנמת או מוחצנת ואיך היא מתמודדת ומתנהגת בכל סיטואציה נתונה. אנחנו מחפשים שחקנים שאנחנו אוהבים ומנסים לשים לב לתגובות מסוימות שיש להם או להתנהגויות בסיטואציות שונות, דבר שאנחנו מיישמים על הדמויות בסרט. בגלל שבתהליך הפיתוח אין תסריט או שוטים ואין הנהלות מסוימת שדרושה כחלק מסיקוונס, זה הופך את העבודה וצורת החשיבה לשונה. המטרה היא לחשוב בגדול ולאפיין את הדמויות בצורה יצירתית. אני מרגיש שהתהליך הזה מאוד יצירתי וחופשי, יותר מתהליך העבודה כאנימטור.

גייב הורדוס שזכה לא מזמן ב-Annie, הוא ראש מחלקת האנימציה של הסרט. הוא איש ממש מדהים. אני מכיר אותו כבר הרבה זמן. עבדנו ביחד מאז Bee Movie. גייב ממש שינה את צורת העבודה שלו עם השנים. הוא תמיד היה מאוד קשוח בתור סופרוויזור. אבל עכשיו הוא כבר סומך עליי יותר. הוא לא בררן בהקשר לדברים מסוימים כפי שהיה בעבר. עכשיו הוא מתרכז בעיקר בהערות בימוי והכוונה. הוא מאוד צנוע ביחס לאנימטור כל כך מוכשר.

dragon5
Copyright © Dreamworks Animation

שיטת העבודה שלי השתנתה עם השנים. בעבר, בעיקר כשהתחלתי לעבוד על קונג פו פנדה, לא נהגתי לחשוב יותר מידיי ושמתי את רוב הדגש על התזוזה של הדמויות. בעבודה על הדרקון ב- How to train your dragon ממש שיניתי את תהליך העבודה והחשיבה שלי והתחלתי לשים דגש על המהות של כל שוט. התחלתי ממש להבין איך לעבוד .עד אז, השתמשתי בעיקר בוידיאו רפרנס עבור מכניקה של הגוף. מאז העבודה על הדרקון, שמתי לב להרבה יותר ניואנסים ודקויות מתוך הוידיאו רפרנס. יש כל כך הרבה תנועות שאנחנו עושים מבלי לשים אליהם לב וכשתכננתי את התנועה בראש שלי, לא חשבתי לעמוק על הניואנסים או חשבתי שהם לא נכונים או אמינים. אבל טעיתי. הרבה פרטים קטנים נחשפים בשימוש בוידיאו רפרנס. ממש עולם שלם שנפתח בפניך ונשאר לך רק לחקור אותו וליישם בעבודה על האנימציה.

kfp1
Copyright © Dreamworks Animation
kfp3
Copyright © Dreamworks Animation

כיום, אני משתמש בויידיאו רפרנס בכל מה שאני עושה. או שאני מצלם את עצמי או את הסופרוויזר שלי או שאני משתמש בוידיאו רפרנס של חיות. לפעמים, אני גם משתמש בקטעים שונים אותם אני משלב ביחד, מה שעוזר לי לחפש ולהתמקד בבחירות המשחק הנכונות. זה מחדד לך לחלוטין את החשיבה בהקשר לאנימציה שלך. כשאתה מצלם רפרנס זה מאפשר לך להתרכז רק במשחק וכשאתה מגיע לשלב האנימציה זה מאפשר לך להתפקס בתהליך האנימציה עצמו. הטריק, הוא לדעת כיצד להעזר ברפרנס ולא להגיע למצב של העתקה אחד אחד . בדר”כ, אני לוקח יום שלם רק בכדיי לתכנן את השוט ולצלם את הרפרנס ואני עושה את זה לפני שאני מתחיל לעבוד על האנימציה. כשאני מצלם את הרפרנס אני מנסה לחשוב למה הדמות עושה או אומרת את מה שהיא עושה או אומרת.

ברגע שאתה מבין לחלוטין את עקרונות האנימציה, אתה ממש יכול “ לשכוח מהם” ולהתחיל להתמקד בהופעה. אני מנסה להמנע מהחלטות משחק של אנימציה ומנסה להגיע למשחק כנה ואמין.

אני מאמין שזה תהליך שכל אנימטור חייב לעבור כשהוא מתחיל.

הקורסים שלנו

אנימצית דמויות בתלת מימד

מסלול של שנתיים מהבסיס ועד הכשרה מלאה כאנימטור דמויות בתלת מימד ברמה המקצועית הגבוהה ביותר בישראל.

עיצוב דמויות

כלים לעיצוב וטכניקות התבוננות באמצעותם יוכלו לפתח שפה ויזואלית עשירה שתפיח חיים בדמויות פרי דמיונם!

אנימציה קלאסית

קורס אנימציה דו מימד המלמד את 12 עקרונות האנימציה והנפשה קלאסית.

ציור ורישום לאנימציה

קורס למתחילים אשר מקנה טכניקת ציור דמויות מהראש, ללא העתקה, מצורה פשוטה ועד דמות מורכבת.

צרו קשר

צרו קשר

הזדמנות אחרונה להצטרף לסמסטר האביב - מקומות אחרונים בהחלט!