ראיון עם קית' אוסבורן

לאחר סיום הלימודים, עמדו בפני קית' אפשרויות רבות לעבודה בסטודיואים גדולים, אך מהיותו איש משפחה בחר קית' בקריירת סולו של פרילאנסר. הוא נחשב היום לאחד האנימטורים הפרטיים הבולטים בתעשיה עבד על מגוון פריויקטים עבור סטודיואים שונים, ביניהם
Blue Sky, Ken Duncan, Warner Bros ועוד. לאחרונה יצא לקית' לעבוד על ההשקה המחודשת הקולנועית של סרטוני ה-Road Runner. קית' ידוע ביכולת מאוד גבוהה לאנימציה מוגזמת – קרטונית, ובפוליש מאוד גבוה. אתם מוזמנים לקרוא על תהליך עבודתו.

כמה אתה נוהג להתשתמש בוידאו רפרנס לאנימציה קרטונית?

אני מרגיש שהצמדות לוידיאו רפרנס והעתקתו מצמצמת את מרווח האפשרויות כשזה נוגע לאנימציה קרטונית. אפשר לעשות כל כך הרבה דברים יצירתיים ובשימוש ברפרנס זה עשוי להפוך למקובע, לפשוט מידיי ועם מעט מקום ל"מחקר". אני חושב שמתפקידנו כאנימטורים אנחנו צריכים לחפש כל הזמן הזדמנויות ליצור משהו מיוחד. אני אישית לא משתמש הרבה בוידאו רפרנס, בגלל אופי האנימציה הקרטוני שלי, אני מאוד אוהב לעצב את התנועה ולא להתבסס רק על מה שמצולם. אני כן מאוד אוהב לעשות מחקר מתוך יו-טיוב או סרטים שונים כדי לחפש רעיונות מעניינים. במקרים שהבמאי רוצה משהו ספציפי, אני כן מעדיף להשתמש בוידאו כדי לקלוע למשחק הספציפי של הדמות.

rr1
Road Runner. Copyright @ Warner Bros

מה סגנון האנימציה האהוב עליך?

אני מאוד אוהב אנימציה קרטונית (מוקצנת) ובמיוחד לוני טונס. התזמון המושלם, הפוזות החזקות, הגגים הויזואלים. אני חושב שאני בעיקר אוהב את האופי והמהות הכל כך קריאיטיבית של הז'אנר הזה. פחות מציאות ויותר קריקטורה. וחוץ מזה, מעבר לאנמץ אנימציה כזו, מאוד כיף גם לצפות בה!

rr7
Road Runner. Copyright @ Warner Bros

אתה ידוע כאנימטור עם פוליש מאוד גבוה, יש לך איזה טיפים?

אני חושב שהטריק הגדול של פוליש טוב הוא דוקא פיתוח העין לרמה שיכולה להבחין בפוליש טוב. יש אנשים שחושבים שפוליש זה דבר חמקמק שאי אפשר להתמחות בו ולהגיע לרמה טובה אבל פוליש בסופו של דבר מסתכם בספייסינג וקשתות. ישנם כל מיני כלים בתוכנות שונות שעוזרים לעקוב אחרי הדברים האלה, אבל אפילו שימוש במארקר מחיק על המסך יכול לחולל פלאים. רק אל תשמשו בטוש פרמננט על המסך.

rr2
The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore. Copyright @ Moonbot Studios

אתה יכול לספר לנו קצת על שיטת העבודה שלך?

אני חושב שרוב האנימטורים משנים עם הזמן את צורת העבודה שלהם. אני יודע שאצלי זה ככה. אני רואה שיטות עבודה שונות ככלי עבודה שונים מאותו ארגז כלים. כאשר כל פעם בוחרים בכלי עבודה אחר. זה נורא תלוי מה סגנון האנימציה ומה נדרש לעשות. היו פעמים שאפילו לא נגעתי בגרף אדיטור בשלבי האנימציה ורק בפוליש, משום שעבדתי בבלוק אין מאוד מפורט (ממש קי פריים כל שני פריימים) , ולפעמים אני ממש מתחיל בגרף. זה תלוי בסוג השוט. אני אישית מאוד אוהב לעבוד בפוז-טו-פוז. זה מרגיש לי שיטת עבודה נכונה וטבעית.

עוד שיטת עבודה היא כמובן הלאיירינג, שייצא לי לעבוד בצורה הזו על הRoad Runner האחרון שעשיתי. בסרטון, הוויל אי קויוטי רדף אחרי מכונית למבורגיני עם סגוואי, וחשבתי שיהיה הרבה יותר קל לגשת להכל בשכבות. קודם כל עשיתי אנימציה לתנועה הכללית של הסגוואי. רק אחרי שהייתי מרוצה מהתנועה הכללית, אז הוספתי את התנועה של הגוף של הוויל אי קויוטי, ללא שום פרטים. ולאט לאט הוספתי איברים כמו זרועות, רגליים ועד לאזניים וכו. אבל כל התנועה התחילה מהמרכז החוצה.

rr6
Road Runner. Copyright @ Warner Bros

מה נותן לך השראה ? איזה אנימציות אתה הכי אוהב?

וואו , כל כך הרבה! Aladdin, Cat's Don't Dance, Secret of Nimh, Secret of the Kells, Dover Boys, Runaway Brain, Lorenzo, Tom and Jerry and anything Looney Tunes ועוד אבל מעל הכל אני הכי אוהב את היפה והחיה. זה היה הסרט שגרם לי לרצות לעסוק באנימציה כקריירה.

rr3
The Wild. Copyright @ Walt Disney

מה העצה שלך לסטודנטים שרק מתחילים ללמוד?

לא הרבה אחרי שהתחלתי לעבוד בעבודה הראשונה שלי הגיע לסטודיו בחור צעיר שמאוד רצה להיות אנימטור אבל נכנס לעבודה כמפעיל חוות רינדור. זה כמובן תפקיד מאוד טכני ומאוד רחוק מאנימציה, הציפיות והשאיפות שלו היו מעבר לתפקיד הזה. היה לו נסיון מאוד קטן בתחום, ממכללה מקומית, אבל הוא היה מלא במוטיבציה. ראיתי את תיק העבודות שלו ולמען האמת, לא חשבתי שיש לו סיכוי להתקבל לעבודה כאנימטור. למרות הכל הוא היה מאוד נחוש, תמיד חיפש עוד הזדמנויות ללמוד ולא ויתר. אחרי שבע שנים, הוא קודם לאנימטור מוביל שמפקח על אנימטורים אחרים והוא התקדם בדיוק לאן שרצה. אז מישהו כזה, שחשבתי שאין לו אפילו פוטנציאל, הוכיח לי כמה חשובה נחישות ,התמדה וכיוון למטרה. בתור מורה בשנים האחרונות, היתה לי גם הזכות לראות את זה שוב ושוב. נחישות מובילה להצלחה. אז תמשיכו אל תוותורו, ותוכיחו לכל הסקפטים מסביב שהם טועים!

תודה לקית' על הראיון

לאתר של קית' www.keithosborn.com/

הקורסים שלנו

אנימצית דמויות בתלת מימד

מסלול של שנתיים מהבסיס ועד הכשרה מלאה כאנימטור דמויות בתלת מימד ברמה המקצועית הגבוהה ביותר בישראל.

עיצוב דמויות

כלים לעיצוב וטכניקות התבוננות באמצעותם יוכלו לפתח שפה ויזואלית עשירה שתפיח חיים בדמויות פרי דמיונם!

אנימציה קלאסית

קורס אנימציה דו מימד המלמד את 12 עקרונות האנימציה והנפשה קלאסית.

ציור ורישום לאנימציה

קורס למתחילים אשר מקנה טכניקת ציור דמויות מהראש, ללא העתקה, מצורה פשוטה ועד דמות מורכבת.

צרו קשר

צרו קשר

הזדמנות אחרונה להצטרף לסמסטר האביב - מקומות אחרונים בהחלט!